fredag, oktober 31, 2008

Höstlov! Eftersom jag har tusentals pappadagar kvar tar jag alla chanser jag kan att vara ledig så fort jag kan dra med mig barnen. Eftersom både killarna och jag gillar att mysa hemma struntar vi i alla pedagogiska utflykter och är bara hemma och rår om varandra.

Vid något svagt tillfälle hade jag uppenbarligen utlovat tv-spelande, men först skulle de hjälpa till med vinterdäcken och ihopmonteringen av en möbel. Jag såg framför mig att jag som vanligt skulle få göra allting medan de sprang runt som yra höns, men nehej då! Det enda jag behövde göra var att placera domkraften samt hjälpa till att lossa samt efterdra däckbultarna, samt styra upp möbelihopsättningen. Men t.ex. lillemannen drog skruvarna så hårt att jag inte behövde göra någonting!

Efter de insatserna var de väl värda lite tv-spelande!

Inga kommentarer: